Cari tawaran terbaik di Castro-Urdiales
3.000.000+ hotel, apartmen, vila dan banyak lagi…
    Daftar masuk Daftar keluar
    Lebih daripada 3.000.000 penginapan
    Hotel, Apartmen, Rumah Percutian, Vila...
    Buat tempahan tanpa sebarang prabayaran
    Tiada surcaj atau kos tersembunyi
    Tiada yuran pembatalan eBooking.com
    Batal atau ubah suai tempahan anda tanpa caj tambahan mengikut tempat penginapan

    HOTEL POPULAR DI Castro-Urdiales

    Castro Urdiales: 11 Tempat Menarik di Pelancong

    Castro Urdiales adalah ibu kota sebuah perbandaran yang mempunyai nama yang sama dan tergolong dalam komuniti autonomi Cantabria . Ia adalah sebuah bandar pelayaran dengan kandungan sejarah yang hebat bertarikh kembali ke zaman Rom.

    Dengan melawat persiaran di bandar ini, anda boleh melihat banyak bandar dan tarikan pelancong dan kebudayaan .

    Castro Urdiales terdiri daripada beberapa monumen : runtuhan Gereja San Pedro adalah bangunan tertua di bandar, di sebelahnya adalah Gereja Santa Maria de la Asunción dengan gaya Gothic dan di sebelahnya adalah istana dan rumah api Santa Ana , yang membentuk sebuah kubu zaman pertengahan. Melalui jambatan zaman pertengahan anda mencapai pertapaan Santa Ana , di mana terdapat sisa-sisa bangunan Rom.

    Di bahagian bandar bandar, anda akan melihat runtuhan koloni Rom Flavióbriga . Selain itu, Pantai Ostende dan Pantai Brazomar berada, ideal untuk jalan-jalan keluarga .

    Dan untuk maklumat lanjut, Castro Urdiales akan menggembirakan anda dengan hidangan luar biasa berdasarkan ikan dan makanan laut.

    Kami menjemput anda untuk mengetahui 11 tempat terbaik di Castro Urdiales, bandar asal zaman pertengahan.

    Castro Urdiales

    Kawasan pejalan kaki Castro Urdiales berjalan hampir seluruh bandar.

    Pada mulanya anda boleh melihat pantai Brazomar dan dalam pembinaan kediaman bersebelahan seperti Palacio-Castillo de Ocharán dan Dewan Bandaran . Semasa lawatan , anda akan lulus oleh dermaga, Gereja Santa Maria dan berakhir di pemecah. Anda tahu di mana anda perlu memulakan lawatan supaya anda tidak terlepas apa-apa.

    Reruntuhan Gereja San Pedro

    Gereja San Pedro adalah bangunan tertua yang dipelihara di Castro Urdiales. Pembinaannya dijalankan pada abad kedua belas. Ia telah diisytiharkan sebagai aset kepentingan budaya pada tahun 2000.

    Reruntuhan pertapaan adalah gaya Romanesque. Sebahagian daripada asas, apse, dinding, pintu gerbang tajam dan tingkap dengan memanah dipelihara. Di sini Anda dapat mengambil gambar fenomenal.

    Gereja Santa Maria de la Asunción

    Ia adalah sebuah kuil Katolik dalam gaya Gothic dan batu polikrom, yang dikenali secara tempatan sebagai “ katedral Santa Maria”. Patung gothic Virgin Santa Maria la Blanca, dipamerkan di dalam kandang.

    Gereja Santa María de la Asunción ialah Harta Kebudayaan. Di samping itu, ia adalah bangunan yang paling simbolik dan besar di bandar Castro Urdiales dan elemen Gothic yang paling penting di semua Cantabria . Anda perlu melawatnya.

    Terokai Istana Santa Ana

    Istana Santa Ana adalah kubu zaman pertengahan. Ia terletak di sebelah Gereja Santa Maria de la Asunción dan merupakan tempat pertahanan utama bandar.

    Ia adalah salah satu daripada beberapa istana yang dipelihara di Cantabria dan yang terbaik dipelihara di Sepanyol. Ia diisytiharkan sebagai ensemble sejarah-artistik pada tahun 1978. Pemandangan menakjubkan dari istana. Selfie anda akan menjadi hebat.

    Rumah Api Istana Santa Ana

    Rumah api ini terletak di menara tenggara, di dalam istana Santa Ana. Ia mula-mula dinyalakan pada 19 November 1853, semasa pemerintahan Elizabeth II.

    Ia mempunyai sistem lampu elektrik dan siren kabus yang memancarkan isyarat kod Morse huruf “C”. Pada masa ini berfungsi sebagai dewan pameran . Jika Anda mengunjungi Castro Urdiales, kami sarankan Anda untuk mampir.

    Berjalan di sepanjang Jambatan Abad Pertengahan Castro Urdiales

    Juga dikenal sebagai Puente Romano atau Puente Viejo. Ia adalah jambatan zaman pertengahan kecil dalam gaya Gothic dengan ojival arka tunggal. Ia dibina untuk berkomunikasi Gereja Santa María de la Asunción dengan Hermitage Santa Ana.

    Di bawah spigon terbentuk kolam kecil. Air naik menyeret batu-batu apabila ia kembali ke laut. Ideal untuk menikmati momen damai dan santai di Castro Urdiales.

    Gereja Santa Ana

    Ia adalah sebuah bangunan kontemporari dengan bentuk persegi, dibina dengan aslars batu dan siling kayu. Ermita de Santa Ana dibina pada tahun 1926 dan dipulihkan pada tahun 1941.

    Menara pengawas ini naik di atas batu pada permulaan pemecah Castro Urdiales , bersebelahan dengan jambatan zaman pertengahan. Di dalamnya Anda dapat melihat sisa-sisa bangunan kuno asal Romawi. Ideal untuk dilawati semasa musim panas .

    Laman Arkeologi Flavióbriga

    Ia adalah pusat tafsiran tanah jajahan Rom Flaviobriga . Satu-satunya di Semenanjung Iberia, didirikan pada abad pertama d. C.

    Runtuhan bandar purba terletak di Calle Ardigales, di bawah bandar lama Castro Urdiales, satu meter setengah mendalam. Ia dianggap sebagai Aset Kepentingan Budaya. Di laman web ini , anda dapat melihat sisa-sisa rumah, laluan Rom dan objek purba.

    Nikmati Pantai Ostende

    Ini adalah pantai perkotaan buatan , dibuat dengan kerikil tambang. Walau bagaimanapun, terdapat kawasan dengan pasir semula jadi. Bentuknya adalah sama dengan shell.

    Pantai Ostende agak luas. Ia mempunyai kemasukan yang baik pelancong , gelombang sederhana, kawasan untuk sukan dan bermain. Ia telah menerbangkan Bendera Biru sejak tahun 1998 kerana keadaan dan kemudahannya yang sangat baik. Daftar untuk melawatnya bersama seluruh keluarga !

    Pantai Brazomar

    Ia adalah pantai kecil, yang terletak di kawasan bandar di bandar Castro Urdiales. Perkhidmatan yang disediakannya adalah kualiti yang sangat baik. Pasir di pantai adalah tekstur halus dan warna keemasan dan membengkak adalah sederhana.

    Kemasukan pelancong adalah tinggi semasa musim cuti. Antara tarikan yang adalah persiaran dan kawasan menyelam . Adakah anda mendaftar untuk melawat dia?

    Castro Urdiales Gastronomi

    Castro Urdiales adalah sebuah bandar pantai . Ikan dan makanan laut memainkan peranan utama dalam gastronomi yang.

    Di restoran menonjol ikan air tawar dan siput San Andrés, disertai dengan ikan bilis kalengan dalam minyak zaitun. Cumi-cumi cumi-cumi dalam dakwat mereka sangat diminta. Sebagai pencuci mulut anda boleh memilih antara sobaos dan quesadas, keju segar atau krim disertai dengan quince dan kacang. Pelbagai jenis untuk semua citarasa.